خرید و فروش کولر گازی ارزان در بانه و مزایا و معایب آن

  1396/11/14 


در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب خرید کولر گازی ارزان را مورد بررسی قرار دهیم و اگر تا پایان آن با ما همراه باشید، احتمال می دهیم اطلاعات خوبی به شما بدهیم و برای تصمیم گیری به خرید کولر گازی، برای شما مفید باشد.
قیمت کولر گازی در بازار رسمی ایران

به طور میانگین قیمت کولر گازی در بازار رسمی ایران از مبلغ ۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان تا مبالغ نزدیک و گاه بالاتر از ۱۰ میلیون تومان موجود است.

این نوع کولرهای گازی عموماً دارای گارانتی ۱۸ ماهه و متعلقات رایگان دیگری همچون لوله های مسی و رابط ها و شلنگ ها و مخلفات دیگر هستند و برخی از نمایندگی ها نصب و سرویس رایگان نیز برای مدت زمانی بین ۶ تا ۳۶ ماه دارند. اما سوال اصلی اینجاست که با تمام ارزش هایی که نمایندگان و فروشگاه های رسمی لوازم خانگی در ایران فراهم آورده اند ، چرا خرید از مناطق مرزی ایران همچون بانه رونق دارد؟

لطفا کمی به جدول بالا نگاه کنید.

در این جدول نمودار جستجوی مردم ایران برای ۴ کلمه مرتبط را از سال ۲۰۰۴ تا همین لحظه مورد ارزیابی قرار داده ایم.

این ۴ کلمه عبارت اند از: بانه – کولر – کولر گازی – اسپلیت

همانطور که ملاحظه می کنید نمودار سبز رنگ مربوط به جستجوی اینترنتی مردم ایران در کلمه کولر است که بیشترین میزان سرچ را با توجه به فصل مناسب خرید، به خود اختصاص داده است و عبارات چند کلمه ای شامل کولر آبی – کولر گازی و … شامل آن می باشد. بخش بزرگی از این میزان سرچ را کلمه کولر گازی به خود اختصاص می دهد که در نمودار زرد رنگ می توان آن را مشاهده کرد. و همینطور در نمودار آبی رنگ میزان سرچ کلمه اسپلیت نشان داده شده است.

اما در نمودار قرمز رنگ، ما میزان جستجوی کلمه بانه را مشاهده می کنیم که مردم ایران انجام داده اند. این نمودار نشان میدهد که کلیه عباراتی که مردم ایران آنرا سرچ می کنند و کلمه “بانه” در آنها هست، به این میزان می باشد. عباراتی همچون خرید گوشی از بانه و یا خرید تلویزیون از بانه و.. نیز ، بخشی از نموداری که مشاهده می کنید را شامل می شود. برای تخمین اینکه چند درصد این میزان سرچ مرتبط با کولر های گازی و یا اسپلیت و یا خرید کولر از بانه است نیاز به داشتن اطلاعات دقیق تر و بررسی های بیتری دارد اما تیم تحقیقات بازار مجموعه ویراکو ، میزان سرچ عبارات مرتبط را کلمه بانه نزدیک به ۱۲ درصد تخمین زده است. یعنی درواقع یک پنجم نمودار قرمز رنگی که ملاحظه میکنید، مخاطبینی هستند که عباراتی مرتبط با موضوع کولر و بانه را سرچ کرده اند. این میزان چیزی در حدود یک دهم میزان جستجوی کلمه کولر گازی و یا یک سی ام عبارت کولر می باشد.

حقیقت معتبری که اینجا مشخص می شود اینست که: “مخاطبین خرید از بانه و یا کالاهای بانه ای زیاد نیستند و یا آنجور که در مورد آن بین دوستان و یا همکارانشان حرف می زنند ، واقعاً تمایلی به جستجو در مورد آن و یا احتمالاً خرید از آنجا ندارند.” این نکته ارزشمندیست که باعث می شود کمتر در دام غوغا سالاری ها و هجمه های و غلو های دیگران قرار بگیریم و حباب بزرگ این مساله در نظر ما بی اثر می شود.
در مورد خرید کولر گازی و اسپلیت از بانه :مردم آنقدر که در مورد این موضوع حرف میزنند، به واقع تمایلی به انجامش ندارند

در مورد خرید کولر گازی و اسپلیت از بانه :مردم آنقدر که در مورد این موضوع حرف میزنند، به واقع تمایلی به انجامش ندارند
اما چرا بانه به همان میزان هم مورد توجه هست؟ برتری اصلی خرید از بانه چیست؟

    اصل اولیه: قیمت یکی از ملاک های مهم تصمیم گیری برای خرید

نکته مهمی که وجود دارد اینست که بانه یک شهر مرزیست و وارد کنندگان کالاهای بانه، آنها را با قیمت هایی پایین تر از قیمت های موجود در ایران خریداری می کنند. یادتان باشد که همیشه قیمت یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که ما برای خریدن یک کالا یا محصول در نظر میگیریم و یکی از فاکتورهایی است که با کمک آن تشخیص می دهیم آیا آن کالا میارزد و یا نه. هدف ما هم در این مطلب اینست که با بررسی کامل این عوامل به پاسخ بهتر و کامل تر و درست تری برسیم.
خرید کولرگازی در بانه ، ارزش در مقابل هزینه

خرید کولرگازی در بانه ، ارزش در مقابل هزینه

برای شفاف شدن این موضوع بهتر است مثالی برایتان بزنیم. حتما برایتان پیش آمده که قصد خرید کالایی را داشته باشید که قیمت آن پایین تر باشد ولی شما آن را نخرید! احتمالا در ذهنتان دلایل هایی برای این نخریدن داشته اید! دلایلی همچون کیفیت پایین، نداشتن امکانات کامل و یا نیاز به صرف وقت و یا جنگ اعصاب زیاد و یا معتبر نبود کالا و امثال این دلایل.

و یا در طرف دیگر حتما کالایی را هم خریداری کرده اید که قیمتی بالاتر از قیمت کالاهای هم رده خود داشته است ولی آنرا خریده اید و در ذهن خود استدلال هایی برای ارزش داشتن آن کالا داشته اید. به عنوان مثال شاید گفته باشید که این کالا ریسک کمتری دارد و معتبر و شناخته شده است. یا اینکه هزینه حمل و نقل و یا نصب و راه اندازی رایگان دارد و از زمان و جنگ اعصاب شما می کاهد و امثال این دلایل.

همه این دلایل، کاملا منطقی و درست هستند و ملاک هایی برای ارزیدن یا نیارزیدن کالا به حساب میایند.

حقیقت پنهان شده در بازار بانه

آیا تا کنون از کسی شنیده اید که میگویند : “بانه دیگر آن بانه گذشته نیست! ” و یا اینکه “بانه هم تفاوتی با تهران نمیکند و در نهایت همان قیمت تمام خواهد شد”

آیا این حرف ها درست است؟

جوابی که برای آن وجود دارد ، یکی از اصول اصلی تجارت است؛ اصل عرضه و تقاضا.

زمانی بود که کسی بانه را نمیشناخت و یا تقاضا کم بود و وارد کنندگان کالاهای آنجا و یا عرضه کنندگان مجبور به فروش با حداقل سود و کاهش قیمت زیاد در کالا ها بودند تا جایگاهی برای خود در بین مردم ایجاد کنند. تا کاری کنند که نموداری که در بالا هم آن را دیده ایم، روز به روز بیشتر جستجو شود. اما این روند تا همیشه ادامه پیدا نخواهد کرد. امروزه آن فروشندگان و وارد کنندگان آن کالا ها تجارتی برای خود بر هم زده اند و مشتریان به مراتب بیشتر برای خود دارد و به همین دلیل نیازی به کاهش قیمت های آنچنانی در محصولاتشان نیست. این اصل به ما می گوید که قیمت کالا ها در جایی که تقاضای مشتریان زیاد می شود ، باید افزایش پیدا کند.

بیایید به سایر این عوامل نیز بپردازیم

گارانتی کالا
گارانتی کولر گازی:

کولرهای گازی و اسپلیتی که در بازار رسمی ایران به فروش میرسند دارای گارانتی های معتبر از سرویس نمایندگی های خود هستند. اما کولر های بانه ای دو دسته اند ، یک آنها که گارانتی ندارند و یا گارانتی جعلی و باطل دارند و دسته دوم آنهایی که گارانتی از شرکت ها و یا نمایندگانی خصوصی با استاندارد های مختلف دارند.

داشتن گارانتی برای کولرهای گازی ، یک ضرورت است. چراکه کولر گازی محصولیست که نیازمند سرویس های دوره ای و سالانه و نصب و راه اندازی است و داشتن نمایندگی و گارانتی محصولات ، میتواند تا حد زیادی ریسک خرید را کاهش دهد و همینطور هزینه های جانبی دیگر را در بر نداشته باشد.

نصب و راه اندازی کولر گازی
نصب و راه اندازی کولر گازی

مهم‌ترین نکته‌ این است که کولرهای اسپلیت بدون گارانتی فاقد لوله‌های مسی هستند و برای نصب علاوه بر هزینه‌ی نصاب، باید هزینه‌ی این لوله‌ها را هم پرداخت کنید. گاهی اوقات هم کولرهای بدون گارانتی در حالتی به دست شما می‌رسند که گاز خنک‌کننده‌شان تخلیه شده‌است و برای پرکردن گاز مخزن هم باید دست به جیب شوید

اصالت کالا و قطعات
اصالت کالا و قطعات

بارها دیده شده که محصول خریداری شده اصل نیست و یا با نمونه اصل متفاوت است و یا اینکه برخی قطعات آن با نمونه اصلی آن تفاوت دارد، اینها مواردی است که حتی می تواند ، استفاده و کارکد درست کالا را تحت تاثیر قرار دهد و گاه محصول را بی استفاده کند.
جمع بندی:

انتخاب، همیشه سخت است و به میزان وسعت و اهمیت انتخاب ما میتواند سخت تر نیز باشد. کلیه مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم مستند و معتبر بودند و سعی کردیم حقایق را به دور از سو گیری خدمت شما بیان کنیم تا انتخاب بهتر و آسان تری داشته باشید


1396/11/14


نظرات کاربران
ارسال نظر
مقالات
سرویس و نگهداری و تعمیرات داکت اسپلیت در اصفهان. در این ویدئو با سرویس و نگهداری و تعمیرات داکت اسپلیت آشنا میشوید.
1396/12/09
داکت اسپلیت چیست ، نحوه عملکرد داکت اسپلیت مدیا.در این ویدئو متوجه میشوید داکت اسپلیت چیست و با نحوه عملکرد داکت اسپلیت آشنا میشوید.
1396/12/07
داکت اسپیلت و بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر.داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا
1396/12/06
معرفی و مزایای داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) -داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا.داکت اسپلیت (Ducted Split) یا اسپلیت کانالی یکی از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند.
1396/12/06
طرز کار فن کویل ، در این ویدیو با طرز کار فن کویل و نحوه ی استفاده از فن کویل آشنا می شوید. فن کویا اصفهان برند مدیا
1396/12/06
نحوه عملکرد چیلر | چیلر اصفهان مدیا. چیلرها به دو دسته چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند. شکل دیگر تقسیم‌بندی چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است که به سه دسته آب خنک، هوا خنک و تبخیری تقسیم‌بندی می‌شوند.چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.
1396/12/06
آموزش نصب فن کویل اصفهان.فن کویل، دستگاهی است که بوسیله پرتاب باد توسط بلوور و عبور آن از کویل آبگرم و کویل آب سرد سرمایش و گرمایش محیط خود را فراهم می کند. مدار لوله کشی فن کویل برای انتقال آب سرد و گرم می باشد که آب سرد از یک دستگاه مرکزی (چیلر) تامین میشود و آب گرم میتواند از موتور خانه و یا دستگاه های مستقل مثل پکیج گرمایشی فراهم شود. برخی از مدلهای فن کویل دیواری برای تامین هوای مکش از سیستم هواساز مرکزی استفاده می کند.
1396/12/06
چرخه سرماسازی در چیلر های جذبی، در چیلرهای جذبی از خاصیت لیتیوم برماید که جذب کننده بخار آب است، استفاده می شود؛ به این معنا که لیتیوم برماید بر اثر جذب بخار آب رقیق شده، به ژنراتور منتقل شده و حرارت می بیند.
1396/11/16
نحوه نگهداری از فن کویل، فن کویل ها باید برای راندمان بهینه در سال کنترل و بازدید شوند. مهم ترین بخش نگهداری از فن کویل نگه داری فیلترها هاست که باید شسته شده یا تعویض شوند.
1396/11/16
سیستم مدیریت ساختمان (BMS ) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS ) به سیستمی اطلاق می شود که در یک ساختمان نصب شده و از طریق اجزای خود کنترل قسمت های مختلف ساختمان و نمایش خروجی های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می نماید.
1396/11/16
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ