راه حل صدای زیاد داکت اسپیلت :

  1396/11/14 


آیا حذف صدای ناشی از نوسان الکترو فن ها و داکت اسپیلت ها امکانپذیر است ؟

داکت اسپیلت ها یکی از معمول ترین سیستم های تهویه آپارتمان به شمار می رود و به علت فوائد و مزایای مختلف از جمله ؛ تفکیک کردن هزینه های مصرف انرژی از شارژ عمومی ساختمان که منجر به مدیریت مستقیم مصرف کننده دارد و همچنین  اشراف آن بر میزان استفاده و طریقه استفاده در زمان معین می باشد که ازنتایج آن میتواند بهینه سازی مصرف انرژی باشد .اما با وجود مزایایی که دارد استفاده از سیستم های تهویه آپارتمانی ، متاسفانه با یک مشکل که در اینگونه سیستم ها در ایران وجود دارد و آن هم صدای ناشی از الکترو موتور فن داکت ها می باشد که دلیل آن هم نصب و تعبیه آن در سقف کاذب آپارتمان ها یا بالکن که در بسیاری از این موارد باعث سلب آسایش و آرامش و آزار دهنده بوده است . هر چند کارهایی برای رفع این مشکل در این سیستم ها در آمریکا و اروپا شده شده است ولی هنوز بطور کامل در ایران رفع نشده  زیرا غالبا کارفرمایان به علل متعدد مانند ؛ عدم تصمیم گیری اولیه ، کمبود جا ،آشنایی نداشتن با جزئیات فنی داکت اسپیلت ها ، محل تعبیه و کارگزاری داکت اسپیلت ها را داخل آپارتمان ها پیش بینی می کنند که قاعدتاً سبب مشکلاتی می شود که  مصرف کننده با آن روبرو می شود . اما محل کارگزاری دقیق آن خارج از محل آپارتمان می باشد .

راه حل پیشنهادی برای از بین بردن صدای مزاحم از داکت اسپیلت های Rheem – Goodman – Daikin – Lennox – Toshiba – LG – Mcquay و … سیستم ابداعی میکرو کنترلی دیجی کنترل می باشد که توانسته در مبحث کنترل دور موتور فن دیمر را از مقوله کنترل موتور کنار بزند و با هزینه ای به مراتب پایین تر از اینورتر موتورفن های تک فاز راکنترل کند چرا که دیمر هم باعث ایجاد نویز و همینطور باعث کاهش عمر الکترو موتور ها است. بعلاوه تلفات حرارتی زیادی دارد و سبب زیاد شدن برق مصرفی وکاهش عمرموتورفن است که در دیجی کنترل همه این مشکلات حل شده است. این سیستم برای کنترل الکتروموتورهای دیسکی (فیشباخ) طراحی شده و برای انواع الکتروموتورهایی که سرعتشان با تغییر ولتاژ بدون تغییر فرکانس کنترل میشود مانند ( فیشباخ، رزنبرگ، یونیورسال)، بویژه در کاربردهایی که گشتاور با کاهش سرعت کاهش می یابد، مانند هواکشها و دستگاههای تهویه مناسب می باشد.


1396/11/14


نظرات کاربران
ارسال نظر
مقالات
سرویس و نگهداری و تعمیرات داکت اسپلیت در اصفهان. در این ویدئو با سرویس و نگهداری و تعمیرات داکت اسپلیت آشنا میشوید.
1396/12/09
داکت اسپلیت چیست ، نحوه عملکرد داکت اسپلیت مدیا.در این ویدئو متوجه میشوید داکت اسپلیت چیست و با نحوه عملکرد داکت اسپلیت آشنا میشوید.
1396/12/07
داکت اسپیلت و بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر.داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا
1396/12/06
معرفی و مزایای داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) -داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا.داکت اسپلیت (Ducted Split) یا اسپلیت کانالی یکی از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند.
1396/12/06
طرز کار فن کویل ، در این ویدیو با طرز کار فن کویل و نحوه ی استفاده از فن کویل آشنا می شوید. فن کویا اصفهان برند مدیا
1396/12/06
نحوه عملکرد چیلر | چیلر اصفهان مدیا. چیلرها به دو دسته چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند. شکل دیگر تقسیم‌بندی چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است که به سه دسته آب خنک، هوا خنک و تبخیری تقسیم‌بندی می‌شوند.چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.
1396/12/06
آموزش نصب فن کویل اصفهان.فن کویل، دستگاهی است که بوسیله پرتاب باد توسط بلوور و عبور آن از کویل آبگرم و کویل آب سرد سرمایش و گرمایش محیط خود را فراهم می کند. مدار لوله کشی فن کویل برای انتقال آب سرد و گرم می باشد که آب سرد از یک دستگاه مرکزی (چیلر) تامین میشود و آب گرم میتواند از موتور خانه و یا دستگاه های مستقل مثل پکیج گرمایشی فراهم شود. برخی از مدلهای فن کویل دیواری برای تامین هوای مکش از سیستم هواساز مرکزی استفاده می کند.
1396/12/06
چرخه سرماسازی در چیلر های جذبی، در چیلرهای جذبی از خاصیت لیتیوم برماید که جذب کننده بخار آب است، استفاده می شود؛ به این معنا که لیتیوم برماید بر اثر جذب بخار آب رقیق شده، به ژنراتور منتقل شده و حرارت می بیند.
1396/11/16
نحوه نگهداری از فن کویل، فن کویل ها باید برای راندمان بهینه در سال کنترل و بازدید شوند. مهم ترین بخش نگهداری از فن کویل نگه داری فیلترها هاست که باید شسته شده یا تعویض شوند.
1396/11/16
سیستم مدیریت ساختمان (BMS ) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS ) به سیستمی اطلاق می شود که در یک ساختمان نصب شده و از طریق اجزای خود کنترل قسمت های مختلف ساختمان و نمایش خروجی های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می نماید.
1396/11/16
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ