مزایای چیلرهای تراکمی نسبت به چیلرهای جذبی

  1396/11/14 


مزایای چیلر تراکمی نسبت به چیلر جذبی چیست

۱- چیلر تراکمی نسبت به چیلر جذبی قیمت پایین تری دارد

قیمت چیلرهای تراکمی کمتر از چیلرهای جذبی با همان ظرفیت مشابه است. چیلرهای جذبی غیر مستقیم قیمتی حدودا یک و نیم برابر بیشتر از چیلرهای تراکمی مشابه و چیلرهای جذبی شعله مستقیم قیمتی حدودا دو برابر دارند.چیلرهای جذبی شعله مستقیم به دلیل استفاده از احتراق، نیاز به صرف هزینه برای هوای احتراق و دودکش نیز دارد.

۲-  برج خنک کننده کوچکتر چیلر تراکمی نسبت به چیلر جذبی

از آنجایی که حرارت انتقالی در کندانسور چیلرهای جذبی نسبت چیلرهای تراکمی مشابه بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر است در نتیجه به دبی آب خنک کن بیشتر، برج خنک کن بزرگتر و همچنین پمپ بزرگتری نیاز است. بنابراین هدر رفتگی یا پرتی آب در برج خنک کن چیلرهای جذبی بیشتر است و نیاز به تغذیه آب بیشتری است.

مقاله چیلر چیست را نیز بخوانید.

مقاله چرخه سرماسازی در چیلر جذبی را نیز بخوانید.

۳- هزینه ظرفیت رزرو بالاتر

در صورت نیاز به دستگاه رزرو یا ظرفیت رزرو هزینه بالا می رود .اگر دستگاه رزرو وجود نداشته باشد ریسک توقف و خرابی دستگاه بالا می رود . سیستم چند کمپرسوری ودو سیکل تبرید مجزا باعث بالا رفتن ضریب اطمینان می گردد. حتی در زمان توقف یک سیکل، سیکل دیگر بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد.

۴-راهبری آسان تر و کم هزینه تر

هزینه راهبری و بهره برداری چیلرهای تراکمی از چیلرهای جذبی با ظرفیت مشابه کمتر است. تعداد تجهیزات کمتر و فرآیندهای ساده تر هزینه های بهره برداری و راه اندازی چیلرهای تراکمی را نسبت به چیلر جذبی کاهش می دهد.

اصفهان چیلر مزایای چیلرهای تراکمی نسبت به چیلرهای جذبی

۵- بهینه سازی مصرف انرژی

چیلرهای تراکمی از انرژی پاک برق استفاده می کنند اما در چیلرهای جذبی، به دلیل اینکه گاز طبیعی در صنایع نفت و گاز تولید و سپس منتقل و برای تولید سرما در چیلر جذبی سوزانده می شود، بخش زیادی از حرارت حاصل از سوختن به اتمسفر دفع می شود و بیشتر محیط زیست را آلوده می کنند در نتیجه هدر رفت انرژی در چیلر جذبی بیشتر است.

۶- اندازه کوچکتر چیلرهای تراکمی

چیلرهای جذبی حدودا به ۵۰ درصد فضای بیشتری از چیلر تراکمی مشابه نیاز دارند. همچنین به خاطر ابعاد چیلرهای جذبی، فضای نصب بایستی دارای حداقل ۱۵ سانتی متر ارتفاع باشد.

۷-وزن کمتر چیلر تراکمی

چیلر جذبی وزنی تقریبا دو برابر بیشتر از چیلرهای تراکمی با ظرفیت مشابه دارند. خیلی وقت ها چیلرهای جذبی به خاطر ابعادشان، حمل آن ها در چند مرحله صورت می گیرد. ممکن است نیاز به مونتاژ و نیز جوشکاری در محل باشد.

۸- کریستالیزاسیون در چیلر جذبی

چیلرهای جذبی به دلیل استفاده از محلول لیتیم بروماید، ممکن است در بعضی ظرفیت ها و در صورتی که راهبر تاسیسات کوتاهی کند به اصطلاح کریستال کند که در این صورت هزینه بسیار سنگینی به تاسیسات وارد می شود و چیلر آسیب می بیند.

۹- شارژ چیلر تراکمی در کارخانه بر خلاف چیلر جذبی

چیلرهای تراکمی در کارخانه شرکت سازنده شارژ، پلمپ و گارانتی می شود اما چیلرهای جذبی باید در محل نصب شارژ شوند.

 

اصفهان مدیا مفتخر است که با مهندسین و تکنسین های با تجربه وحرفه ای در زمینه مشاوره، طراحی، خدمات پس از فروش، اجرا و تعمیرات سیستم های فن کویل مدیا اصفهان (Esfahan Fan Coil Midea ) ، چیلر مدیا اصفهان ( Esfahan Chiller Midea ) ، VRF مدیا اصفهان ( Esfahan VRF Midea ) و داکت اسپلیت مدیا اصفهان (  Esfahan Duct Split Midea ) بهترین و سریع ترین خدمات را به مشتریان عزیز شهر اصفهان ارائه میکند.

حوزه فعالیت شرکت اصفهان مدیا :

  • مشاوره، طراحی، خدمات پس از فروش و اجرای سیستم های فن کویل اصفهان برند مدیا ( Esfahan Fan Coil Midea )
  • مشاوره، طراحی، خدمات پس از فروش و اجرای سیستم های چیلر اصفهان برند مدیا ( Esfahan Chiller Midea )
  • مشاوره، طراحی، خدمات پس از فروش و اجرای سیستم های VRF اصفهان برند مدیا ( Esfahan VRF Midea )
  • مشاوره، طراحی، خدمات پس از فروش و اجرای سیستم های داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا ( Esfahan Duct Split Midea )

1396/11/14


نظرات کاربران
ارسال نظر
مقالات
سرویس و نگهداری و تعمیرات داکت اسپلیت در اصفهان. در این ویدئو با سرویس و نگهداری و تعمیرات داکت اسپلیت آشنا میشوید.
1396/12/09
داکت اسپلیت چیست ، نحوه عملکرد داکت اسپلیت مدیا.در این ویدئو متوجه میشوید داکت اسپلیت چیست و با نحوه عملکرد داکت اسپلیت آشنا میشوید.
1396/12/07
داکت اسپیلت و بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر.داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا
1396/12/06
معرفی و مزایای داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) -داکت اسپلیت اصفهان برند مدیا.داکت اسپلیت (Ducted Split) یا اسپلیت کانالی یکی از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند.
1396/12/06
طرز کار فن کویل ، در این ویدیو با طرز کار فن کویل و نحوه ی استفاده از فن کویل آشنا می شوید. فن کویا اصفهان برند مدیا
1396/12/06
نحوه عملکرد چیلر | چیلر اصفهان مدیا. چیلرها به دو دسته چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند. شکل دیگر تقسیم‌بندی چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است که به سه دسته آب خنک، هوا خنک و تبخیری تقسیم‌بندی می‌شوند.چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.
1396/12/06
آموزش نصب فن کویل اصفهان.فن کویل، دستگاهی است که بوسیله پرتاب باد توسط بلوور و عبور آن از کویل آبگرم و کویل آب سرد سرمایش و گرمایش محیط خود را فراهم می کند. مدار لوله کشی فن کویل برای انتقال آب سرد و گرم می باشد که آب سرد از یک دستگاه مرکزی (چیلر) تامین میشود و آب گرم میتواند از موتور خانه و یا دستگاه های مستقل مثل پکیج گرمایشی فراهم شود. برخی از مدلهای فن کویل دیواری برای تامین هوای مکش از سیستم هواساز مرکزی استفاده می کند.
1396/12/06
چرخه سرماسازی در چیلر های جذبی، در چیلرهای جذبی از خاصیت لیتیوم برماید که جذب کننده بخار آب است، استفاده می شود؛ به این معنا که لیتیوم برماید بر اثر جذب بخار آب رقیق شده، به ژنراتور منتقل شده و حرارت می بیند.
1396/11/16
نحوه نگهداری از فن کویل، فن کویل ها باید برای راندمان بهینه در سال کنترل و بازدید شوند. مهم ترین بخش نگهداری از فن کویل نگه داری فیلترها هاست که باید شسته شده یا تعویض شوند.
1396/11/16
سیستم مدیریت ساختمان (BMS ) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS ) به سیستمی اطلاق می شود که در یک ساختمان نصب شده و از طریق اجزای خود کنترل قسمت های مختلف ساختمان و نمایش خروجی های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می نماید.
1396/11/16
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ